e martë, 19 qershor 2007

BAPA sentuh hatiku dan ubah hidupku

Sejak kebelakangan ini saya banyak berfikir tentang "hidup" .. tentang kenapa dan mengapa kita wujud ... walau dgn dosa apa sekali pun saya percaya bahawa tidak ada yang terlalu besar untuk DIA tdk dapat ubah dalam hidup kita ... tentangan yang ada dalam jiwa dan hidup kita tidak ada yang terlalu besar untuk tidak dapat kita perbetulkan .. ya kenapa ? sebab ianya belum terlambat untuk kita perbetulkan sehinggalah DIA mengatakan "sudah terlambat" .... jadi kepada siapa pun kita, biarlah kita sama2 berusaha untuk lebih intim dengan DIA, lebih kerap menelefon DIA ( melalui doa ) ... dgn mengatakan hal ini tdk bermakna saya seorang yang sering berdoa, malah saya seorang pemalas dalam hal2 ini tetapi inilah yang harus kita usahakan agar kita tidak tergolong dalam kalangan yang akhirnya disebut "MEREKA YANG TERTINGGAL" .. dan saya tidak mahu itu terjadi dalam hidup saya ... bukan bererti dgn mengusahakan hal ini, dlm sekelip mata kita boleh berubah tetapi ianya memerlukan pengorbanan, memerlukan masa, memerlukan sokongan, memerlukan doa dan memerlukan kepercayaan ... dengarkan lagu yang ini bertajuk Sentuh Hatiku .. liriknya sangat baik untuk menguatkan kita utk melawan "dunia" dalam diri kita sebab musuh utama kita adalah diri kita sendiri ... liriknya pendek dan muat dlm gambar yang saya edit hehehe ..

SENTUH HATIKU
klik tajuk untuk korang download

2 komente:

Vina Prisilia Octaviani tha...

hwaii..
lam knal..
gue vna..

tdi gie cari" tmpat dwnload lguw gtho. eh,, mla k buka bloG u. hohoho..
gpp kan klo gue cmmnt??
heheh..
hhmm..
bnerr..
gue swka ama nie lguw. apgie paz ada filmna d rcTi..
y ampuuunn..
filmna bkin org pngen nngiz n xllu sdar klo Tuhan itoe xllu nmenin qta dmnapun n kpanpun. wlo kdang qta ga sdar akan k hdiranna.
hohohoh..
ywda dewh..
hohoo..
lam knal yacH..
Tuhan mmberkaTi qta xMua..

Gidong @ Daniel Lennox tha...

VNA - Thanks ya .. GBU